kupię clonazepam bez receptykupię estazolam bez receptykupię stilnox bez receptymetformina kupię bez receptytetralysal kupię bez recepty

27 milionów dotacji na rozwój infrastruktury badawczej sektora motoryzacyjnego

Polska infrastruktura badawcza dedykowana motoryzacji ma szansę osiągnąć światowy poziom. Znajdujące się w strukturze Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT) Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów otrzymało ponad 27 milionów złotych unijnej dotacji, która umożliwi stworzenie nowoczesnych i unikatowych w skali naszego kraju stanowisk badawczych.

We wtorek, 6 lutego br., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego,  została podpisana umowa na dofinansowanie projektu Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów. W imieniu Przemysłowego Instytutu Motoryzacji umowę podpisał p.o. Dyrektora PIMOT Karol Zielonka. Dotację przyznano w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020”. Fundusze pozwolą na rozbudowę nowoczesnej infrastruktury badawczej, która będzie wykorzystywana do badań rozwojowych w zakresie pojazdów elektrycznych i ich komponentów, pojazdów autonomicznych i bezpieczeństwa biernego pojazdów (zgodnie z najnowszymi standardami międzynarodowej organizacji EuroNCAP).

Dzięki dofinansowaniu nowoczesne Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów znacznie zwiększy także zakres usług naukowo-badawczych w obszarze badania elementów ciernych układów hamulcowych wszystkich kategorii pojazdów i silników zasilanych metanem.

Centrum jest istotnym elementem w rozwoju elektromobilności w Polsce. Badania w tym zakresie będą możliwe m.in. dzięki komorze kompatybilności elektromagnetycznej, w której będą badane pojazdy o masie nawet do 50 ton (takich jak autobusy i pojazdy wojskowe).

- Komora kompatybilności elektromagnetycznej wyposażona w obrotnicę z zamontowaną hamownią pozwoli na badanie pojazdów w symulowanych warunkach rzeczywistych. Komora ma szczególne znaczenie dla rozwoju rynku pojazdów z napędem elektrycznym (hybrydowym) oraz pojazdów autonomicznych. W komorze możliwe będą badania emisji elektromagnetycznej (części, zespołów i wyposażenia pojazdów) oraz promieniowania elektromagnetycznego – wyjaśnia Bogusław Pijanowski, Zastępca Dyrektora PIMOT ds. Rozwoju i Wdrożeń.

Dofinansowanie pozwoli ponadto na doposażenie w komorę klimatyczną elektrohydraulicznego symulatora obciążeń trakcyjnych. - Obecnie posiadamy unikatowe stanowisko o 6 stopniach swobody, na którym można badać elementy o masie do 1000 kg, np. baterie do pojazdów elektrycznych – jest to jedyne tego typu stanowisko w Polsce. Na symulatorze można wymusić drgania o częstotliwościach i amplitudach określonych na podstawie pomiarów wykonanych w rzeczywistych warunkach eksploatacji pojazdów (drogi o różnej nawierzchni, bezdroża itp.) – dodaje Anna Kieracińska, Pełnomocnik Dyrektora PIMOT ds. Projektów Badawczych.

Głównym celem inwestycji jest stworzenie centrum kompetencyjnego w obszarze usług B+R w celu wprowadzenia na rynek innowacyjnych i odpowiadających potrzebom gospodarki produktów. Środki pozyskane w ramach RPO przez PIMOT zapewnią przedsiębiorcom silne wsparcie naukowo-badawcze w procesie doskonalenia wyrobów motoryzacyjnych i wprowadzaniu ich na rynki światowe.

 

 

 

 

 

Aktualności